K tomuto blogu předpis na antidepresiva a poukaz na lahev vodky zdarma...

Stoka. Takový je podle mě život. Je plný sraček, výkalů, bakterií, hmyzu a nepříjemného zápachu.

Přesto žiju rád. Protože i v nejtemnější stoce se občas obejví světlo, deratizátor, chemické čištění.

Možná mám trošku posunuté vnímání naší stoky, možná se směju věcem, které jiným přijdou k pláči. Možná čím víc mám rád, tím víc ubližuju. Možná mám nezřízené ego a touhu po zviditelnění, mísící se s pohrdáním zviditelňování se.

Možná miluju, možná víc než jednu osobu. Možná taky miluju jenom sám sebe.

Možná jsem zamindrákovaný a silnými slovy (která většinou nenásledují činy) si své mindráky léčím.

Možná jsem pouhý pozér a nemám vlastní názor. Možná chci jen šokovat. Možná jsem rozpolcený a chci žít naprosto normálním životem bez výkyvů.

Možná jsem politováníhodný. Možná jsem hodný spíše obdivu.

To vše se dozvíte, pokud budete pravidelně navštěvovat tento blog s tak poetickým názvem...

Možná...


čtvrtek 22. července 2010

La Reunion: Úterý

V úterý, po opulentní snídani (Mimochodem, včera večer jsem si poprvé v životě k jídlu dobrovolně objednal rybu, konkrétně lososáka. Bylo to dobré, ale řízek je řízek.), jsme se začali věnovat také trochu pracovnějším záležitostem. Na Reunionu jsou dva cukrovary na cukrovou třtinu, nějaký ten lihovar a elektrárny. To všechno máme tento týden v plánu navštívit. V úterý byl na řadě cukrovar a lihovar Bois Rouge. Nejdřív ale fotka z chodby k mému pokoji.



Bohužel, Francouzi se opět oddávali svému národnímu sportu - stávkování, a tak jsme si mohli prohlédnout jen opuštěné valníky s třtinou a tváře naprosto klidných manažerů továrny, kteří s námi místo nějakého stresu šli raději na oběd. Při tom jsem si poprvé v životě dal prejt. A ten prejt byl na papáje. Je zvláštní, že musím letět přes 10 tisíc kilometrů, abych si dal prejt.


Ještě před tím jsem se ale stihl vyfotit, tak jako miliony turistů přede mnou, s cukrovou třtinou v ruce.Mimochodem, chlapíci z lihovaru v Bois Rouge mají ze svého pracoviště takovýto výhled:



Exkurze továrny a na ní navazující elektrárny (po obědě) zabrala téměř celý den, takže poté už zbyl jen čas na rychlou návštěvu vanilkové (vanilkovníkové?) plantáže. Věděli jste, že vanilka je druh orchideje? Že trvá dva roky od prvního výhonku, než ji můžete zpeněžit? Že kvete jen jediný den?


Večer jsme potom šli na večeři kousek od hotelu, do restaurace zvané La Bobina. Bobina se nachází přímo na pláži, a to tak přímo, že pokud si nedáte pozor, slaná voda vám šplouchne do talíře. Mně sice do talíře nešplouchla, ale při procházce, kterou jsem si krátil čekání na biftek za 30 ojro, mi šplouchla do kecek tak silně, že jsem měl celý večer pocit, že mi teče do bot.


A protože slunko tady zapadá brzičko, po jídle se šlo spinkat.



Žádné komentáře: