K tomuto blogu předpis na antidepresiva a poukaz na lahev vodky zdarma...

Stoka. Takový je podle mě život. Je plný sraček, výkalů, bakterií, hmyzu a nepříjemného zápachu.

Přesto žiju rád. Protože i v nejtemnější stoce se občas obejví světlo, deratizátor, chemické čištění.

Možná mám trošku posunuté vnímání naší stoky, možná se směju věcem, které jiným přijdou k pláči. Možná čím víc mám rád, tím víc ubližuju. Možná mám nezřízené ego a touhu po zviditelnění, mísící se s pohrdáním zviditelňování se.

Možná miluju, možná víc než jednu osobu. Možná taky miluju jenom sám sebe.

Možná jsem zamindrákovaný a silnými slovy (která většinou nenásledují činy) si své mindráky léčím.

Možná jsem pouhý pozér a nemám vlastní názor. Možná chci jen šokovat. Možná jsem rozpolcený a chci žít naprosto normálním životem bez výkyvů.

Možná jsem politováníhodný. Možná jsem hodný spíše obdivu.

To vše se dozvíte, pokud budete pravidelně navštěvovat tento blog s tak poetickým názvem...

Možná...


čtvrtek 29. července 2010

La Réunion: Středa

Ve středu se naše Afrika Corps přesunula do vyšší nadmořské výšky, abychom se podívali na jeden z kráterů jedné z místních sopek (jména po mně nechtějte).

V údolí pod těmito kopci žijí lidé, jejichž otcové ani otcové jejich otců nikdy nespatřili moře, a to přesto, že žijí na ostrově. Tito lidé, zvaní "Mafats" (nechtějte po mně, jak se to píše), sem někdy před dávnými časy (v předaleké galaxii) utekli před otroctvím (na Reunionu bylo totiž otroctví zrušeno až v roce 1848) a nalezli v údolí pod sklaními a sopečnými masivy (relativní) bezpečí.
Obyvatelé vzniknuvší vesničky se ovšem po několik generací neodvážili z údolí odejít, a proto nikdy neviděli oceán. True story. Ani v současnosti do vesniček (je jich celkem sedm) nevede žádná silnice, cesta pěšky tam zabere sedm hodin. Energii získávají ze solárních panelů, mají vlastní pekárnu, doktora i další nezbytnosti. Jinak žijí normálním životem. Tedy asi kromě toho, že děti letají do školy vrtulníkem. Ale mají tam krásně:

Z hor jsme potom sjeli zase až dolů k moři, kde jsme navštivili balírnu na třtinový cukr, Eurocanne. To bylo tak zajímavé, že na to ani má vzletná čeština nestačí a radši se tomu nebudu dále věnovat.

Z balírny jsme vyrazili na oběd do restaurace s jídelníčkem tak bohatým, až by nad ním Pohlreich zaplesal. K výběru totiž byla jen čtyři jídla: pštros, antilopa, mečoun a krevety. Jako známý milovník ryb a podobných náhražek kvalitní stravy jsem zvolil antilopu. Povím vám, nic moc. Spíš nic, než moc. Samá šlacha, samá ruka, samá noha (něco jak Martina Sáblíková).

Po obědě následoval snad nejzábavnější bod celého výletu - návštěva místního zemědělce. Dlouhé stání na přímém slunci a povídání o tom, jak je důležité hnojit, zavlažovat, ošetřovat a včas sklízet ten plevel, co roste na celém ostrově, mě donutilo vzít do ruky mačetu.

Pokud se divíte mému blaženému výrazu, tak je daný tím, že jsem okamžik před fotkou ulevil svým temným myšlenkám a zmasakroval všechny přítomné a foto je pořízeno na samospoušť.

A na závěr obligátní kýčovitý snímek pokojně zapadajícího slunce.

Žádné komentáře: